صفحه اصلی > ورزشی : تکلیف سهمیه‌های آسیایی همچنان مبهم است

تکلیف سهمیه‌های آسیایی همچنان مبهم است

بازی‌های باقی مانده لیگ برتر فوتبال در حالی قرار است بعد از جام‌جهانی برگزار شود که هنوز تکلیف سهمیه‌های آسیایی مشخص نشده است.

به گزارش گروه ورزشی شبکه خبری تحلیلی «ساوج نما»؛ تکلیف ادامه بازی‌های لیگ برتر فوتبال بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان مشخص شد و طبق تصمیم سازمان لیگ قرار است مسابقات بعد از جام‌جهانی برگزار شود. البته ماجرا به همین جا ختم نشد و وضعیت سهمیه‌های آسیایی هنوز مشخص نشده است.

این در حالی است که سازمان لیگ تا دهم خرداد ماه فرصت دارد که نام تیم‌های حاضر در لیگ نخبگان آسیا و لیگ قهرمانان سطح دوم آسیا را به‌ «ای‌ اف سی» معرفی کند.

به هر حال یکی از راهکار‌های موجود این است که استقلال و تراکتور به‌عنوان تیم‌های اول و دوم به لیگ نخبگان و سپاهان به عنوان تیم سوم جدول رده‌بندی به لیگ قهرمان سطح دوم آسیا معرفی شوند، اما سازمان لیگ به خوبی می‌داند که اگر این تیم‌ها به‌عنوان نمایندگان ایران در آسیا معرفی کند، اعتراض برخی از تیم‌ها از جمله گل‌گهر، چادرملو و پرسپولیس را در برخواهد داشت. براین اساس سازمان لیگ به نوعی زمان برای خود خریده است، تا برای سهمیه‌های آسیایی چاره‌ای بیندیشد.

همچنین برگزاری بازی‌های باقی مانده لیگ برتر فوتبال بعد از جام‌جهانی تبعاتی دارد، اما فدراسیون فوتبال با چراغ سبز رئیس فیفا توانسته اجازه برگزاری مسابقات را بعد از جام جهانی بگیرد تا مسابقات لیگ را به سرانجام برساند.

به هر حال کمبود زمان برای برگزاری مسابقات بعد از جام‌جهانی یکی از چالش‌های سازمان لیگ محسوب می‌شود چرا که  باشگاه‌ها در تعطیلات تابستاتی بیشتر برای نقل و انتقالات و تمرینات پیش فصل بهره می‌برند و اگر بخواهند بازی‌های باقی مانده خود را انجام بدهند باعث آسیب به آمادگی بازیکنان در فصل آینده می‌شود.

آمادگی برای حضور در جام ملت‌های آسیا هم دومین چالش سازمان لیگ به حساب می‌آید چرا که  برگزاری ادامه مسابقات بعد از جام‌جهانی و تأخیر در شروع فصل جدید، می‌تواند باعث یک بحران جدی در برنامه‌ریزی مسابقات فصل بعد و فشردگی تقویم مسابقات شود.

همچنین خیلی از کارشناسان و اهالی فوتبال معتقدند که بازیکنان بعد از جام‌جهانی انگیزه‌ای برای بازی کردن ندارند به خاطر همین اگر بازی‌های باقی مانده پس از این تورنمنت بزرگ برگزار شود کیفیت بازی‌ها هم پایین می‌آید چرا که در ساق بازیکنان انگیزه‌ای برای بازی کردن وجود ندارد. بازیکنان تلاش خود را می‌کنند تا  به تیم ملی فوتبال دعوت شوند و یکی از مسافران جام‌جهانی باشند، اما بعد از این رقابت‌ها انگیزه ای برای آنها نمی‌ماند تا با تمام توان بازی کنند.

علاوه‌بر این، برخی از کارشناسان فوتبال معتقدند که برگزاری مسابقات بعد از جام‌جهانی شائبه‌هایی به‌وجود می‌آورد. مثلاٌ اگر یک تیم پایین جدول با یکی از تیم‌های بالای جدول بازی کند، امکان این وجود دارد که تیم بالای جدول نفرات اصلی خود را در زمین مسابقه نگذارد و این شائبه تبانی را در آن بازی ایجاد می‌کند.

با وجود اینکه سازمان لیگ با تصمیم اخذ شده زمان برای خودش خریده است، اما بهتر است هر چه سریعتر تکلیف سهمیه‌های آسیایی را مشخص کرده و این کلاف سردرگم را باز کند تا تیم‌ها از این سردرگمی رهایی یابند.

به هر حال باید دید سازمان لیگ می‌تواند بین باشگاه‌ها تفاهم ایجاد کند تا تکلیف سهمیه‌های  آسیا مشخص شود و یا همچنان وضعیت نمایندگان کشورمان در آسیا مبهم می‌ماند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

محمدعلی مفتاحی

مقالات مرتبط

مصاف ایران با آمریکا در لیگ ملت‌های والیبال

هفته دوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۶ از سوم تیرماه آغاز می‌شود. به…

2 تیر 1405

نونهال البرزی به مسابقات آسیایی چین اعزام می‌شود

الشن میکائیلی، نونهال بااستعداد البرزی با کسب مقتدرانه عنوان قهرمانی رقابت‌های شطرنج…

2 تیر 1405

در بازی با بلژیک باتمام توان می‌جنگیم

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در نشست خبری پیش از بازی با…

31 خرداد 1405

دیدگاهتان را بنویسید