رئیس اتاق اصناف ساوجبلاغ از تشدید نظارت بر بازار خبر داد و اعلام کرد: با کاهش نرخ ارز، انتظار میرود قیمت کالاها نیز روند نزولی پیدا کند و با هرگونه گرانفروشی برخورد خواهد شد.
بهنام میرزائیان در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی شبکه خبری تحلیلی «ساوج نما»؛ از اجرای برنامههای نظارتی گستردهتر برای کنترل قیمتها در سطح بازار ساوجبلاغ خبر داد و بر ضرورت همراهی اصناف در رعایت ضوابط قیمتگذاری تأکید کرد.
رئیس اتاق اصناف شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به شرایط اقتصادی ماههای اخیر اظهار کرد: در دورهای که کشور درگیر جنگ رمضان بود، به دلیل بیثباتی قیمت برخی کالاهای اساسی در مبادی تأمین و همچنین افزایش نرخ ارز در بازار، قیمت برخی کالاها با افزایش مواجه شد.
وی افزود: در شرایط فعلی و با توجه به روند کاهشی نرخ ارز، انتظار میرود قیمت کالاها نیز متناسب با این تغییرات کاهش یابد و بازار به سمت ثبات بیشتری حرکت کند.
میرزائیان با بیان اینکه حفظ آرامش بازار و صیانت از حقوق مصرفکنندگان از مهمترین اولویتهای مجموعه اصناف است، گفت: تمامی بازرسان اتاق اصناف و اتحادیههای صنفی موظف شدهاند با جدیت بیشتری وضعیت بازار را رصد کنند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از افزایش قیمتها در دستور کار قرار دهند.
رئیس اتاق اصناف ساوجبلاغ ادامه داد: نظارت بر واحدهای صنفی به صورت روزانه و مستمر انجام خواهد شد و این روند همانند سنوات گذشته با حساسیت بیشتری دنبال میشود تا از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری شود.
وی همچنین بر ضرورت شفافیت در قیمتگذاری کالاها تأکید کرد و گفت: تمامی واحدهای صنفی موظف هستند برچسب قیمت را روی کالاهای خود نصب کنند تا شهروندان بتوانند با آگاهی کامل نسبت به خرید اقدام کنند و از قیمت کالاها اطلاع داشته باشند.
میرزائیان خاطرنشان کرد: با هرگونه تخلف از جمله گرانفروشی و کمفروشی برخورد جدی و قانونی صورت خواهد گرفت و دستگاههای نظارتی در این زمینه هیچگونه مماشاتی نخواهند داشت.
رئیس اتاق اصناف ساوجبلاغ تأکید کرد: نظارتهای مستمر بر بازار با هدف کنترل قیمتها، حفظ حقوق مصرفکنندگان و ایجاد شفافیت در فرآیند عرضه کالاها ادامه خواهد داشت و اصناف نیز باید در اجرای دقیق قوانین و مقررات همکاری لازم را داشته باشند.
منبع_ تیتر۱
انتهای خبر/
