فرماندار چهارباغ با اشاره به فعالیت ۱۱۰ کارخانه برند ملی و صادراتمحور در این شهرستان، از جهش ۵۰ درصدی اعتبارات در یک سال خبر داد.
محمدرضا البرزی با اشاره به اینکه شهرستان چهارباغ ظرفیت صنعتی، خدماتی، رفاهی و توریستی فراوانی دارد، در گفتگو با خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری تحلیلی «ساوج نما»، گفت: ۱۱۰ کارخانه فعال با برندهای مشهور ملی در چهارباغ فعال هستند که محصولات تولیدی خود را به سایر کشورها صادر میکنند.
فرماندار چهارباغ با اشاره به اینکه خوشبختانه با تدابیر اتخاذ شده و همکاری تنگاتگ صاحبان صنایع، کمترین تعدیل نیرو را به واسطه آسیبهای ناشی از جنگ داشتیم، افزود: برخی از شرکتها داوطلبانه نیروهای تعدیل شده سایر شرکتها را جذب کردند، البته حقوق و مزایای نیروهای تعدیل شده پرداخت شد.
وی به حادثه تلخ هدف قرار گرفتن زیرگذر و ریل چهارباغ اشاره کرد و با تأکید بر اینکه در مدت زمان ۴۸ ساعت اولین قطار از این محور عبور کرد، اظهار داشت: طرح توسعه پل که سالیان سال متوقف شده بود با همکاری راه آهن و شهرداری چهارباغ ارائه شد تا در نهایت عرض معبر دو برابر سنوات قبل شود.
البرزی با اشاره به اینکه مشکل قیفی بودن خیابان و ایجاد ترافیک در محور مذکور مرتفع خواهد شد، در بخش دیگری تصریح کرد: بازسازی پل و ریل راه آهن در مدت زمان ۴۸ ساعت مورد توجه رسانههای داخلی و خارجی قرار گرفت و بازخورد گستردهای داشت، این مسئله نتیجه تلاش متولیان امر بود.
فرماندار چهارباغ با تأکید بر اینکه این شهرستان نوپا فاصله زیادی تا نقطهایدهآل دارد، به جهش ۵۰ درصدی اعتبارات ۱۴۰۴ نسبت به ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: در جنگ و محدودیتهای تحمیلی صادرات و واردات به کشور، علیرغم افزایش جمعیت چهارباغ در ایام پایان هفته، هیچگونه کمبودی احساس نشد.
وی با اشاره به اینکه علیرغم افزایش جمعیت شناور پایان هفته در چهارباغ، سهمیه آرد، سوخت، آب، برق و جاده تغییر نمیکند و هیچ ظرفیتی اضافه نیم شود، افزود: حتی با این شرایط، تولید انرژی با میزان مصرف در شهرستان همخوانی دارد، به گونهای که از سال ۱۴۰۴ تا کنون ۸ چاه آب اضافه شده است.
البرزی از ایجاد پست برق لشگرآباد برای کاهش نوسانات حوزه برق خبر داد و در بخش دیگری درباره استقرار ادارات، اظهار داشت: برخی از ادارات هنوز حتی به صورت نمایندگی در چهارباغ مستقر نشدهاند، مکاتبات در حال انجام است اما خوشبختانه آموزش و پرورش با انتزاع از ساوجبلاغ استقرار یافت.
فرماندار چهارباغ با اشاره به پیگیری استقرار اداره ثبت اسناد و املاک و تحقق مطالبه مردم در آینده نزدیک، تصریح کرد: اراضی چهارباغ قولنامهای بوده و الزام قانونی برای تنظیم سند و منع قانونی برای صدور پروانه از سوی مراجع وجود دارد لذا ضرورت استقرار این اداره در شهرستان انکارناپذیر خواهد بود.
وی به فعالیت محدود بانک در چهارباغ و رایزنی برای استقرار بانک سپه در روزهای آینده و بانک کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۵ خبر داد و در بخش دیگری با اشاره به تصویب طرح جامع شهر چهارباغ، گفت: البته بررسی برای الحاق برخی از نقاطی که ظرفیت الحاق به شهر و روستا را دارند، صورت گرفت.
البرزی نیاز اصلی مردم چهارباغ را در حوزه درمان دانست و با اشاره به اینکه این شهرستان حتی یک تخت بیمارستانی ندارد، افزود: مراکز درمانی موجود هم به دلیل محدودیتهای استقرار پزشک متخصص نمیتواند آنگونه که باید و شاید در خدمت رفاه، سلامت و بهداشت مردم چهارباغ باشند.
وی از فاصله زیاد عقب ماندگی حوزه درمان چهارباغ با سایر شهرستانهای البرز خبر داد و در بخش دیگری اختصاص حق آبه چهارباغ از سد طالقان را مطالبه مردم دانست و در بخش دیگری اظهار داشت: همه منابع آبی شهرستان از چاه بوده و کمبودهائی با توجه به جمعیت شناور چهارباغ احساس میشود.
فرماندار چهارباغ وجود مرکز حلقهدره را مخاطرهای برای سلامت مردم این شهرستان دانست و تصریح کرد: شهردار کرج در حوزه ترمیم، اصلاح و رفع مشکلات حلقهدره اقدام کند تا مردم از این منظر آسیب نبینند، با توجه به اینکه کل زباله البرز روانه این مرکز میشود، باید مدیریت و توجه ویژه به این مهم شود.
البرزی با اشاره به اینکه راه و شهرسازی باید اراضی مناسبی را برای استقرار ادارات در اختیار چهارباغ بگذارد اما این مسئله محقق نشده است، در بخش دیگری، گفت: بر اساس اعلام ادارهکل نوسازی مدارس استان البرز، چهارباغ ۲۲ مدرسه ۱۲ کلاسه کم دارد اما گامهای مثبتی توسط خیرین برداشته شده است.
وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه هیچ نگرانی از نظر کیفیت آب در چهارباغ وجود ندارد و پایش ۲ شبکه آبرسانی که مدیریت آن بر عهده آبفا نیست هم مداوم انجام میشود، افزود: گزارشی مبنی بر پائین بودن کیفیت آب نداشتهایم اما با توجه به شناور بودن جمعیت چهارباغ، میزان استفاده با منابع همخوانی ندارد.
فرماندار چهارباغ در خاتمه ایجاد تصفیهخانه فاضلاب را نیاز اصلی این شهرستان دانست و در بخش دیگری، اظهار داشت: ۶ نقطه شهرستان چهارباغ در جنگ آسیب دید و با تشکیل ستاد بازسازی جنگ، ۹۰ درصد خسارتها جبران شد و ۲ واحد صنعتی که ۱۰۰ درصد تخریب شدند هم روی ریل بازسازی قرار گرفتهاند.
گلاویژ اصحابی _ تیتر۱
انتهای خبر/
