نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی از تدوین و نهاییسازی طرح دو فوریتی اقدام راهبردی برای مدیریت جامع و امنیت ویژه تنگه هرمز خبر داد و تأکید کرد این طرح در راستای حقوق حاکمیتی ایران و مطالبه مردم برای تأمین امنیت و اخذ عوارض از کشتیهای عبوری تنظیم شده است.
به خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری تحلیلی «ساوج نما»؛ علی حدادی در تشریح راهبرد مجلس برای مدیریت تنگه هرمز اظهار داشت: مردم عزیز، فهیم و بزرگوار با حضور حماسی خود در سیوهشت شب عملیات بزرگ خیابانی، پاسخ قاطعی به استکبار جهانی، آمریکا و رژیم صهیونیستی دادند.
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد، طالقان و چهارباغ در مجلس شورای اسلامی افزود: در مجلس شورای اسلامی، یک طرح دو فوریتی آماده شده و در مرحله نهایی قرار دارد که در راستای اقدام راهبردی برای مدیریت جامع و امنیت ویژه تنگه هرمز تدوین شده است. بر اساس دو کنوانسیون ژنو و جاماییکا، حق حاکمیت به ایران داده شده است، اما آنچه امروز اهمیت دارد، مطالبه مردم عزیز و فهیم است که این قانون راهبردی، مشابه قانون راهبردی در موضوع هستهای و غنیسازی که حق مردم بوده، به اجرا برسد.
حدادی ادامه داد: در این چارچوب، موضوع امنیت تنگه هرمز از اهمیت ویژهای برخوردار است و بهویژه مسئله عوارضی که باید از تمامی کشتیهایی که از این تنگه تردد میکنند دریافت شود، مورد توجه قرار گرفته است. این امر مستلزم اخذ مجوز از کشور ایران و همچنین دریافت عوارض در چند محور است که از جمله آن میتوان به حوزه محیط زیست، راهنمایی و ایجاد امنیت اشاره کرد.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا، مشاهده میکنیم که کشورهای اروپایی با بستن تنگه هرمز توسط شهید عزیزمان، شهید بزرگوار سردار تنگسیری که اقدام بسیار ویژهای را انجام دادند، امروز این موضوع را بهعنوان یک برگه برنده و پیروزی بزرگ تلقی میکنند. این اقدام، نشاندهنده فروپاشی امپراتوری آمریکا در افکار عمومی جهان است، بهویژه در بخش اقتصادی که بورس آمریکا ریزش قابل توجهی داشته و بیش از پنج تریلیون دلار ضربه و آسیب جدی اقتصادی متحمل شده است.
منبع _ تیتر یک
انتهای خبر/
