رئیس جمعیت هلال احمر ساوجبلاغ در تشریح بخشی از اقدامات این مجموعه، به تبیین مأموریتها، خدمات امدادی، آموزشی و حمایتی پرداخت و همچنین از تلاش امدادگران، حمایت مسئولان و ضرورت مشارکت مردمی در توسعه خدمات امدادی سخن گفت.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی شبکه خبری تحلیلی”ساوج نما “؛ وحید معدنچی به تشریح ابعاد مختلف فعالیتها و مأموریتهای این جمعیت پرداخت و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ رمضان، بهویژه شهدای گرانقدر امدادگر، اظهار داشت: از تمام امدادگران و دلیرمردانی سخن میگوییم که مظلومانه در خط مقدم جبهههای خدمت و در راه یاریرساندن به مردم، جان شیرین خود را تقدیم کردند؛ در حالی که بر اساس کنوانسیونهای ژنو، این امدادگران در جنگ مصون از هرگونه تعرض بودهاند.
رئیس جمعیت هلال احمر ساوجبلاغ افزود: جمعیت هلال احمر ایران نهادی برآمده از بطن مردم است که با تاریخی پرافتخار در مسیر خدمترسانی همواره حضور مؤثر داشته و در هر زمان که در هر نقطه از کشور مصیبت و بلایی رخ داده، به عنوان فرشتگان نجات در کنار مردم ایفای نقش کرده است.
وی با اشاره به فعالیتهای این مجموعه در ساوجبلاغ گفت: همکاران پرتلاش در سالهای گذشته در عرصههای مختلف مأموریتی حضور فعال داشتهاند. از مهمترین مأموریتها میتوان به طرحهای امداد و نجات جادهای با توجه به گذر اتوبان کرج–قزوین و وقوع تصادفات متعدد در این محور و همچنین حوادث کوهستانی با توجه به ارتفاعات موجود در ساوجبلاغ اشاره کرد.
رئیس جمعیت هلال احمر ساوجبلاغ ادامه داد: طرح مسافران نوروزی که در ایام نوروز برگزار میشود یکی از طرحهای اصلی در حال اجرای جمعیت هلال احمر است. همچنین در حوزه آموزش، طرحهای «دادرس»، «ماهر» و آموزش عمومی مردم از مهمترین برنامههای موفق این مجموعه بوده که با همت مربیان در تمامی سطوح بهصورت مستمر در حال اجرا است.
معدنچی افزود: در بخش حمایتی نیز طرحهای «همای رحمت» و «فرشتگان رحمت» در راستای کاهش آلام همشهریان عزیز اجرا شده و با حمایت خیرین بیش از ده میلیارد ریال کمک بلاعوض به بیماران صعبالعلاج پرداخت شده است. همچنین توزیع بیش از ۳۳۰ بسته معیشتی در ایام ماه مبارک رمضان از دیگر جلوههای ایثار و نوعدوستی این مجموعه بوده است.
وی همچنین از تجهیز بانک امانات تجهیزات پزشکی و خدمترسانی مستمر به بیماران در سطح ساوجبلاغ خبر داد.
رئیس جمعیت هلال احمر ساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیتهای امدادی در حوادث اخیر اشاره کرد و گفت: در سال گذشته و در جریان دو جنگ [حادثهای/بحرانی]، تیمهای امدادی در صحنههای حساس از جمله فرودگاه آزادی نظرآباد، شهرک صنعتی فخر ایران، شهرک صنعتی نظرآباد، سپاه حصارک کرج و همچنین مأموریتهای داخل ساوجبلاغ در شهر کوهسار، شهر تنکمان و شرکت تصا حضور فعال داشتند که در نتیجه آن، تفحص بیش از ۱۲ شهید و امدادرسانی به بیش از ۳۰ مورد حادثه انجام شد.
وی در پایان با تأکید بر نقش مردم در توسعه خدمات امدادی اظهار داشت: هلال احمر همواره آماده خدمت به مردم است و از همه شهروندان دعوت میشود با مشارکت در فعالیتهای عامالمنفعه، فراگیری آموزشهای امدادی و همچنین همکاری در تجهیز و ساخت پایگاه جادهای، در این جهاد خدمترسانی سهیم باشند.
معدنچی همچنین از امام جمعه محترم، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان البرز، فرماندار ساوجبلاغ، شورای شهر، شهردار شهر هشتگرد و نماینده ساوجبلاغ در مجلس شورای اسلامی به دلیل حمایتها و پیگیریها قدردانی کرد و افزود: تلاشهای این عزیزان در رفع مشکلاتی همچون تأمین زمین پایگاه امداد و نجات بسیار مؤثر بوده است.
وی در پایان ضمن عذرخواهی از نمازگزاران به دلیل تصدیع وقت، از آنان خواست نسبت به عضویت خود و اعضای خانواده در جمعیت هلال احمر و فراگیری آموزشهای امدادی اهتمام ویژه داشته باشند.
محمدعلی مفتاحی ___ ساوج نما
انتهای خبر/
