صفحه اصلی > اجتماعی : ساوجبلاغ در تب انتخابات دانش‌آموزی؛ تمرین مسئولیت‌پذیری از پشت نیمکت‌ها

ساوجبلاغ در تب انتخابات دانش‌آموزی؛ تمرین مسئولیت‌پذیری از پشت نیمکت‌ها

آیین متمرکز انتخابات شورای دانش‌آموزی شهرستان ساوجبلاغ با حضور فرماندار و جمعی از مسئولان در هنرستان موفقیان هشتگرد برگزار شد؛ رویدادی که به گفته فرماندار، نمادی از مشارکت آگاهانه و تمرینی واقعی برای آینده‌سازان مردم‌سالاری دینی است.

به گزارش خبرنگار  پایگاه خبری تحلیلی «ساوج نما»؛  باحضور جواد صادقلو فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، معاون سیاسی-امنیتی واجتماعی فرماندار، مدیر آموزش و پرورش، رئیس اداره تبلیغات اسلامی و نماینده سپاه ناحیه مقاومت بسیج ساوجبلاغ و جمعی از کارشناسان آموزش و پرورش، آیین متمرکز انتخابات شورای دانش‌آموزی شهرستان ساوجبلاغ در هنرستان موفقیان هشتگرد برگزار شد.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ در سخنانی با اشاره به اهمیت و فلسفه انتخابات، گفت: رأی دادن، امری ساده و صرفا” انتخاب یک فرد نیست، بلکه انتخاب یک مسیر است و قرار است شما به برنامه‌ها رأی دهید تا به افراد. مسیری که قرار است برای یادگیری، برای مشارکت، برای احترام به نظر دیگران و برای تلاش به رشد و بهتر شدن گام بردارد و بایستی بر اساس شاخصه‌ها و برنامه‌هایی که دانش آموزان ارائه کرده اند، انجام شود.

صادقلو افزود: انتخابات شورای دانش‌آموزی، نسخه کوچک‌تری از انتخابات شوراهای شهرها و روستاها است که در سطح کلان و با نگاه مردم سالاری دینی برگزار می‌شود.

وی افزود: شرکت کنندگان در انتخابات شورای دانش آموزی باید به منتخبین این انتخابات، برای اجرای طرح و برنامه‌هایشان کمک کنند و با یک خرد جمعی و مشارکت آگاهانه برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای و رشد و توسعه در مدرسه قدم بردارند.

وی بیان داشت: انتخابات شهرها و روستاها به جهت اینکه مردم در مرکز ثقل تصمیم گیری‌ها باشند، در قانون گنجانده شده است و از زمان تشکیل شوراهای اسلامی، خدمات ارزنده‌ای در راستای رشد و توسعه شهرها و روستاها انجام شده است.

جواد صادقلو تصریح کرد: سال آینده انتخابات شهر و روستا را در کشور برگزار خواهیم کرد و بسیاری از شما به عنوان رأی اولی در آن انتخابات شرکت خواهید داشت.

صادقلو در ادامه گفت: مشارکت، مطالبه‌گری و همکاری سازنده، سه کلید واژه مهم و فلسفه وجودی برای شرکت کنندگان در انتخابات است.

مدیر آموزش و پرورش ساوجبلاغ نیز ضمن تشکر از حضور فرماندار و دانش‌آموزان عزیز در این رویداد مهم، عنوان کرد: شورای دانش‌آموزی از ارکان اصلی و جزو پایه و اساس تصمیم‌گیری در مدارس بوده و پل ارتباطی بین دانش‌آموز و مدرسه است، تا نظرات دانش‌آموزان در بهترشدن آموزش و سالم‌سازی محیط اعمال شود.

در پایان این مراسم، از دانش آموزان خوش اخلاق تجلیل بعمل آمد و فرماندار و همراهان در ادامه ضمن نظارت بر روند اخذ آرا، از دستاوردهای برتر دانش آموزان این مدرسه بازدید کردند.

انتهای خبر/

محمدعلی مفتاحی

مقالات مرتبط

تولد ۶۲ جنین در مراکز نفس البرز

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در سال گذشته ۱۶۸ مورد مراجعه…

2 تیر 1405

تغییر زمان برگزاری امتحانات نهایی مدارس البرز

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز اعلام کرد: با توجه به برگزاری…

2 تیر 1405

قاتل بی‌صدا در کمین قلب ایرانی‌ها

متخصص بیماری‌های داخلی و گوارش با هشدار درباره عوارض کلسترول بالا می‌گوید…

31 خرداد 1405

دیدگاهتان را بنویسید