یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: طرح ادعای «محاصره دریایی ایران» از سوی ترامپ بیشتر یک واکنش شتابزده به مجموعه شکستهای پیشین او است.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری تحلیلی «ساوج نما»، محمدجواد غلامی از تحولات میدانی و سیاسی در پنجاهمین روز جنگ تحمیلی سوم علیه ایران توسط دشمن آمریکایی – صهیونی گفت: تصویری که این روزها از قدرت آمریکا به نمایش گذاشته میشود، بیشتر نشاندهنده یک دومینوی شکست است تا یک افزایش قدرت. ناکامیهای واشنگتن در میدان نبرد و سپس در میز مذاکرات اسلامآباد، گویای این واقعیت است
این کارشناس مسائل سیاسی، ادامه داد: بهرغم تلاشهای آمریکا برای انتقال فشار از میدان نظامی به میز مذاکره، خروج هیأت آمریکایی بدون دستاورد ملموس، بر ناکارآمدی این رویکرد تأکید میکند. در این شرایط، تلاش واشنگتن برای اثرگذاری بر افکار عمومی با به حرکت درآوردن ناوهای جنگی در تنگه هرمز، تنها یک نمایش بود که با واکنش سریع و مقتدرانه نیروهای دریایی ایران مواجه شد.
وی با اشاره به طرح محاصره دریایی، بیان کرد: اعلام رسمی چنین محاصرهای به معنای عبور آمریکا از خطوط قرمز محسوب میشود. این اقدام میتواند به یک درگیری بزرگتر منجر شود که در آن آمریکا نهتنها با ایران، بلکه با سایر کشورها نیز در تقابل قرار خواهد گرفت.
غلامی افزود: اگرچه این سناریو با موانع جدی و حتی غیرقابل عبور مواجه است، اما اقدام به محاصره دریایی ایران نشاندهنده ناکامی جدی ترامپ در دستیابی به اهدافش در سطح بینالمللی است.
این کارشناس بیان کرد: آمریکا اکنون در آزمونی بزرگ برای سنجش توان و اراده خود در برابر قدرتهای جهانی قرار دارد و ادامه این مسیر میتواند تبعات سنگینی برای واشنگتن به همراه داشته باشد.
وی در پایان اظهار کرد: آمریکا باید بداند جنگ با ایران قمار نیست، یک صحنه نبرد واقعی است که قطعاً اگر ترامپ دست از اقدامات نسنجیدهاش برندارد، در این نبرد به دست خودش نابود خواهد شد، ایران جنگطلب نیست اما پرقدرت جلوی متجاوز میایستد.
منبع _ تیتر یک
انتهای خبر/
