صفحه اصلی > فرهنگی : آغاز سال تحصیلی در ساوجبلاغ با نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت

آغاز سال تحصیلی در ساوجبلاغ با نواخته شدن زنگ ایثار و مقاومت

آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان ساوجبلاغ با حضور مسئولان شهرستان، دانش‌آموزان، خانواده‌های شهدا و ایثارگران برگزار شد و در این مراسم نمادین، زنگ ایثار و مقاومت نواخته شد و دو نهال به یاد شهدا غرس گردید.

به گزارش خبرگزاری ساوج نما؛آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس شهرستان ساوجبلاغ با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین مختاری امام جمعه شهرستان ساوجبلاغ، علی حدادی،نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی،جواد صادقلو فرماندار، جلیل امینی معاون سیاسی،امنیتی،اجتماعی فرمانداری، پیام رئیسی شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر هشتگرد، احسان‌اله حاجی‌پور رئیس حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از مسئولان ادارات همراه بود. در این مراسم نمادین، زنگ ایثار و مقاومت نواخته شد و دو نهال به یاد شهدا غرس گردید.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ، در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان را به تلاش و پرسشگری برای ساختن آینده‌ای روشن، دعوت و بر اهمیت توأمان علم‌آموزی و تربیت دینی برای تربیت انسان‌های تمدن‌ساز، تأکید کرد.

صادقلو، در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید که با حضور دانش‌آموزان، خانواده‌های شهدا و خانواده شهیده فاطمه صالحی از شهدای جنگ ۱۲ روزه و مسئولان ارشد شهرستان، در دبیرستان شاهد حضرت فاطمه (س) شهر هشتگرد برگزار شد، آغاز سال تحصیلی را فرصتی ارزشمند برای یادگیری و نزدیک شدن به رویاها دانست و اظهار داشت: سال تحصیلی جدید، پنجره‌ای است که هر سال برای دانش‌آموزان گشوده می‌شود تا با تلاش و پشتکار، به رویاها و آرزوهایشان نزدیک‌تر شوند.

وی خطاب به دانش‌آموزان تأکید کرد: موفقیت بدون تلاش و پشتکار ممکن نیست، شما باید به خودتان ایمان داشته باشید و با دو کلید پرسشگری و کنجکاوی، رمز یادگیری را کشف کنید، آینده این کشور متعلق به شماست و فردا شما هستید که آینده مملکت را خواهید ساخت.

وی از دانش‌آموزان خواست با جسارت پرسشگری و کنجکاوی در همه امور، مسیر پیشرفت خود و کشور را هموار کنند.

فرماندار شهرستان ساوجبلاغ با اشاره به تقارن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، گفت: همزمانی این ایام، یادآور رشادت‌های شهدایی است که هشت سال جانانه از این مرز و بوم دفاع کردند، این هفته را به یاد و خاطره شهدا گرامی می‌داریم.

صادقلو افزود: تعالی معنویت و تربیت دینی در هشت سال دفاع مقدس به اوج رسید، برای تربیت انسان‌های تمدن‌ساز، نیاز به دو بال علم‌آموزی و تربیت دینی و اسلامی داریم، به همین دلیل، نظام آموزشی ما به نام آموزش و پرورش نام‌گذاری شده تا تعلیم و تربیت را در کنار هم پیش ببرد.

فرماندار ساوجبلاغ همچنین از برگزاری اجلاسیه ۴۳۲ شهید شهرستان ساوجبلاغ به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد فرهنگی منطقه خبر داد و اظهار داشت: این اجلاسیه به یاد مجاهدت‌های شهدای عزیز برگزار خواهد شد و از همه مردم دعوت می‌کنم در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

سخنرانی خانواده شهیده فاطمه صالحی در این مراسم، فضایی احساسی و امیدوارکننده برای آغاز سال تحصیلی جدید ایجاد کرد.

در پایان، زنگ ایثار و مقاومت با دستان مدیران شهرستان و خانواده معظم شهدا نواخته شد و ۲ نهال نیز به یادشهیدان غرس شد.

انتهای خبر/

 

محمدعلی مفتاحی

مقالات مرتبط

روضه‌های خانگی؛ سپری در برابر نفوذ فرهنگی دشمن

یک کارشناس مذهبی، با تأکید بر نقش تربیتی مجالس روضه خانگی گفت:…

2 تیر 1405

برپایی خیمه «حسینیه معلی» در حرم امام رضا(ع)

مجری «حسینیه معلی» گفت: ما امسال رزق اشک و روضه‌مان را از…

2 تیر 1405

جادوی «مختارنامه» در جذب مخاطب

سریال «مختارنامه» به‌رغم پخش و تکرارهای بی‌شمارش پس از ۱۶ سال، هنوز…

31 خرداد 1405

دیدگاهتان را بنویسید