امام جمعه ساوجبلاغ گفت: ایران با تسلط بر تنگه هرمز، نه تنها به دنبال مدیریت خلیج فارس است، بلکه در مسیر ایجاد نظم جدیدی در منطقه و جهان اسلام قرار دارد؛ قدرتی که دشمنان را در برابر اراده ملت ایران ناکام میسازد.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی شبکه خبری تحلیلی”ساوج نما”؛ حجتالاسلام روحالله مختاری در خطبههای نماز جمعه این هفته با اشاره به تحولات اخیر در منطقه، اظهار داشت که امروز ایران با تسلط بر تنگه هرمز و خلیج فارس، قدرت خود را به رخ جهانیان کشیده است. او تصریح کرد: اگرچه ما مسلط بر خلیج فارس و در دریای عمان هستیم، اما به دنبال حاکمیت نیستیم. هدف ما مدیریت بر تنگه هرمز است، مدیریتی که منافع آن برای ملت ایران و تمام کشورهای منطقه خواهد بود.
امام جمعه ساوجبلاغ افزود: این مدیریت منطقهای قطعاً به ضرر دشمنان ملت ایران و جهان اسلام خواهد بود، به ویژه آمریکا که در تلاش است تا با فشارهای اقتصادی و نظامی به ایران آسیب بزند. بر اساس این نگاه، ایران نه تنها به دنبال منافع ملی خود است، بلکه در پی ساختن آیندهای امن و پایدار برای کشورهای منطقه است.
وی در ادامه به تراز قدرت ایران اشاره کرد که در این شرایط حساس، تنها به یک عنصر قدرت تکیه نمیشود بلکه ترکیبی از ظرفیتهای انسانی، علمی، فناوری و معنوی به میدان آمده است.
مختاری در این خصوص گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی ایران همیشه بر قدرت ۹۰ میلیون ایرانی متحد و غیور تأکید داشتهاند. این ظرفیت انسانی در کنار توانمندیهای علمی و صنعتی، از جمله در عرصههای نانو، بیوتکنولوژی و هستهای، به ایران این امکان را میدهد که نه تنها به صورت مستقل از نظر اقتصادی و فنی عمل کند، بلکه این تجربیات و دستاوردها را با همسایگان خود نیز به اشتراک بگذارد.
مختاری ادامه داد که این نه تنها به معنای همزیستی مسالمتآمیز با کشورهای منطقه است بلکه زمینهساز نظم جدیدی در خلیج فارس خواهد شد. به گفته او، این نظم جدید میتواند مقدمهای برای نظم جهانی جدید باشد که در آن قدرتهای بزرگ دیگر نمیتوانند به آسانی به کشورهای کوچکتر و ضعیفتر تسلط یابند.
این اظهارات در حالی مطرح میشود که ایران طی سالهای اخیر در برابر تهدیدات و فشارهای اقتصادی دشمنان به ویژه آمریکا، مقاومت کرده و به طور مؤثر به تثبیت جایگاه خود در منطقه پرداخته است.
امام جمعه ساوجبلاغ در بخش دیگری از سخنان خود اشاره کرد که ایران در مواجهه با محاصره دریایی، بهویژه در زمینه صادرات نفت و کالا، موفق عمل کرده است. او تصریح کرد: محاصرههای اقتصادی و دریایی دشمنان هیچگاه نتوانسته است ایران را زمینگیر کند. ما توانستهایم نفت خود را صادر کنیم و کالاهای مورد نیاز کشور را وارد نماییم.
در این راستا، مختاری ضمن اشاره به وضعیت اقتصادی کشور، به گرانیها و مشکلات معیشتی مردم پرداخت و گفت که دولت و مجلس باید اقدامات ویژهای برای بهبود وضعیت معیشتی مردم، به ویژه معلمان و کارگران، انجام دهند.
امام جمعه ساوجبلاغ ضمن تقدیر از معلمان و کارگران به مناسبت روز معلم و روز کارگر، بر ضرورت توجه بیشتر به معیشت این اقشار تأکید کرد و از مسئولین خواست که نسبت به مشکلات آنها حساسیت بیشتری نشان دهند.
وی همچنین به تشدید مبارزه با فساد در کشور اشاره کرد و گفت که دستگاه قضایی باید با جدیت بیشتری به موضوع احتکار کالا و افزایش بیرویه قیمتها رسیدگی کند. مختاری افزود: دشمنان ما به دنبال تضعیف تابآوری اجتماعی مردم هستند و در این مسیر از ابزارهای داخلی خود نیز استفاده میکنند. اما باید گفت که این افراد هیچگاه نمیتوانند اراده ملت ایران را بشکنند.
امام جمعه ساوجبلاغ در ادامه به موضوع گرانی خودرو و سایر کالاهای مصرفی مردم پرداخت و گفت: دولت باید بهطور جدی با گرانفروشان برخورد کند. این گرانیها نه تنها مردم را تحت فشار قرار داده، بلکه در شرایط حساس کنونی اثرات منفی زیادی بر تابآوری اجتماعی و اقتصادی کشور خواهد داشت.
مختاری در پایان ضمن اشاره به مسئولیت سنگین دولت و مسئولین در این شرایط، تأکید کرد که حمایت از اقشار آسیبپذیر، نظیر کارگران، معلمان، بازنشستگان و خانوادههای نیازمند، باید در اولویت قرار گیرد. او همچنین خطاب به مسئولین قضایی و امنیتی کشور گفت که باید با دقت بیشتری به پروندههای اقتصادی و فساد رسیدگی کنند و با مفسدان و گرانفروشان برخوردی قاطع داشته باشند.
در این میان، حجتالاسلام مختاری تأکید کرد که ایران با اراده مردم و رهبری داهیانه مقام معظم رهبری توانسته است در برابر فشارهای داخلی و خارجی ایستادگی کند و اکنون در مسیر تحقق اهداف بلندمدت خود در منطقه و جهان اسلام قرار دارد.
انتهای خبر/
