رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی گفت: افزایش عرضه در برابر تقاضا منجر به رقابت توزیعکنندگان کالا و ثبات بازار شده است.
به گزارش گروه اقتصادی شبکه خبری تحلیلی «ساوج نما»، رضا کنگری گفت: در حال حاضر کمبودی در توزیع کالا یا نوسان قیمتی در بازار نداریم.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی افزود: بررسیها حاکی از آن است از ابتدای روز جنگ و حتی تعطیلات نوروز هم واحدهای صنفی به فعالیت خود ادامه دارند.
وی ادامه داد: علیرغم تقارن ایام ماه مبارک رمضان و نوروز، تأمین کالا سه برابر سال قبل بود و از طرفی پرداخت کالابرگ منجر به دپوی کالا در واحدهای صنفی شد.
کنگری با اشاره به آینده بازار اقلام اساسی بیان کرد: همه ساله بعد از ایام نوروز به سبب افزایش حقوق و دستمزد، در قیمت کالاها نوساناتی ایجاد میشد، اما امسال به سبب دپوی کالا از سال گذشته واحدهای صنفی بصورت رقابتی کالا را عرضه می کنند بهطوریکه هیچگونه افزایش قیمتی نداریم.
به گفته وی، افزایش عرضه در برابر تقاضا منجر به رقابت توزیع کنندگان کالا شده است و بررسی ها حاکی از آن است که قیمت تمامی اقلام همانند قبل است و هیچ گونه افزایش قیمتی در بازار نداریم.
رئیس اتحادیه بنکداران مواد غذایی با بیان اینکه بازار اقلام اساسی روند عادی خود را طی میکند،گفت: وزارت جهاد کشاورزی بهعنوان متولی امر جدای از بخش خصوصی ذخایر راهبردی دارند که بدلیل شرایط مساعد عرضه توسط واحدهای صنفی از ذخایر استفاده نشده است که براین اساس امنیت غذایی بسیار بالاست.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتهای خبر/
