یک کارشناس فوتبال با ابراز نگرانی از شرایطی که برای آمادگی تیم ملی رقم خورده است گفت: اتفاقاتی که در کشور رخ داد اجازه نداد تیم ملی آمادهسازی خوبی برای حضور در جام جهانی داشته باشد.
به گزارش گروه ورزشی شبکه خبری تحلیلی «ساوج نما»، سعید مراغهچیان با ابراز نگرانی از شرایط تیم ملی گفت: متأسفانه در حالی که همه تیمهای حاضر در جام جهانی در تدارک کامل برای حضوری پرقدرت در جام جهانی هستند ما همچنان بهدنبال حریف هستیم تا بتوانیم یک بازی تدارکاتی انجام دهیم تا شاید کمی آماده حضور در این تورنمنت بزرگ و تماشایی شویم.
این کارشناس فوتبال ادامه داد: هرچه به شروع مسابقات نزدیک میشویم نگرانیها بیشتر میشود و اضطراب علاقمندان تیم ملی به نتایج در جام جهانی بیشتر خودش را نشان میدهد. اگر قرار است حضوری موفق داشته باشیم باید تا زمان شروع جام چند بازی تدارکاتی را مهیا کنیم چون با بازی درونتیمی هرگز موفق نخواهیم بود.
وی با انتقاد از نبود شرایط خوب برای تیم ملی گفت: کار هر روز برای تیم ملی سختتر میشود و باید واقعیت را بپذیریم که تنها تمرین و یا انجام چند بازی درون تیمی نمیتواند نقاط ضعف تیم ملی را پوشش دهد. درست است که شرایط کشور به گونه ای است که نمیتوان انتظار بازی با تیمهای خیلی بزرگ را داشت ولی نباید دست روی دست گذاشت و تنها به بازی درون تیمی اکتفا کرد.
این پیشکسوت ادامه داد: ملی پوشان باید محک بخورند تا از آمادگی کامل دور نشوند. حریفان ما در جام جهانی با قدرت کامل خواهند آمد و به دنبال این هستند تا به مرحله بعد صعود کنند پس بهتر است در اندک زمان باقی مانده بهترین برنامهریزی و تصمیم را بگیریم تا بتوانیم در جام جهانی انتظارات را برآورده کرده و دل ملت ایران را شاد کنیم.
مراغهچیان در خصوص مصدومیت قلیزاده در آستانه جام جهانی گفت: قلیزاده بازیکن بسیار خوب و بیحاشیهای است که تنها تمرکزش برروی فوتبال و تیم ملی بود اما در نهایت آمادگی بدشانس بود که دچار مصدومیت از ناحیه رباط صلیبی شد و جام جهانی را از دست داد. البته نبود قلیزاده ناراحت کننده است ولی بازیکنان زیادی داریم که در پست قلیزاده انگیزه زیادی دارند و میتوانند جایگزین خوبی باشند. بطور حتم کادر فنی تیم ملی و خصوصا قلعهنویی بهترین نفر را انتخاب خواهد کرد تا کمبود قلیزاده در تیم ملی احساس نشود.
مراغهچیان با انتقاد از اصرار به برگزاری ادامه لیگ بیستوپنجم گفت: با شرایطی که برای کشور بوجود آمد لیگ بیستوپنجم نیمه کاره تعطیل شد و همه تمرکزها به تیم ملی کشیده شد. اما اصرار عجیب مسئولان فوتبال به برگزاری ادامه لیگ غیرمنطقی است و معلوم نیست با چه تفکری میخواهند ادامه لیگ را برگزار کنند.
بازیکن سابق فوتبال ایران خاطرنشان کرد: بازیکنان بعداز جام جهانی هیچ انگیزهای برای ادامه لیگ ندارند و ترس از مصدومیت دارند که مبادا لیگ بیستوششم را از دست بدهند. ضمن اینکه باشگاهها هم بدلیل هزینه های مالی زیاد چندان علاقهای به برگزاری هفتههای پایانی لیگ بیستوپنجم را ندارند. بنابراین بهتر است مسئولان فوتبال لیگ نیمهکاره را فراموش کنند و به دنبال برنامهریزی دقیق و منظم برای شروع لیگ بیستوششم باشند.
منبع: مهر
انتهای خبر/
